dissabte, 14 de juliol del 2012

Sucre invertit


Aquest sucre em va cridar l’atenció des del primer cop que en vaig veure la recepta i l’explicació. Resumint, aquest sucre és més dolç que el sucre normal (un 30%), dificulta la cristal·lització de l’aigua i accelera la fermentació de la massa de llevat. La proporció per utilitzar-lo és substituir un 20% el sucre normal per sucre invertit.
Em va interessat molt pel tema de fer gelats, ja que no cristal·litza l’aigua i fa que els gelats quedin cremosos; així que ho tenia en la llista de pendents i per fi n’he fet la recepta. Le guardat en un pot i el conservo a la nevera. Em sembla que he llegit en algun lloc que es pot conservar a la nevera fins a un any.
I després d’aquesta recepta ja em poso mans a la feina amb els gelats jejjej, que ja toca!!



Ingredients:
200ml. d’aigua
500gr. de sucre
1 sobre d’acidulant (el sobre blanc del pack (  que venen al Mercadona) de gasificante litines)
1 sobre de gasificant (el sobre lila del pack (    que venen al Mercadona) de gasificante litines)

Barrejar l’àcid amb el sucre en un cassó, afegir l’aigua, moure i posar al foc mig-baix. 
Quan comenci a bullir retirar deixar refredar una estona, (tindria que ser fins a uns 50°, jo ho vaig fer a ull), i després afegir el sobre lila. 
Sense posar al foc, barrejar poc a poc i veureu que farà bastant espuma, barrejar una mica i deixar refredar del tot. Llavors ho podreu posar en un pot i guardar a la nevera.

14 comentaris:

  1. Esta es una de las recetas que tengo pendientes de hacer, sobre todo si dura tanto en la nevera!
    http://juegodesabores.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  2. Ara que m'ha donat per fer gelats, hauré de provar de fer-lo! Em quedo amb la recepta!
    Petons maca!
    Sandra

    ResponElimina
  3. doncs saps que sempre he vist la recepta, i mai l'he fet!!?? me n'has fet venir ganes, perque a sobre titnc tots els ingredients!!! petons

    ResponElimina
  4. el caso es que hago helados pero no pongo casi azúcar, me lo apunto, muakkkk!!!

    ResponElimina
  5. Això és una gran ajuda a 'hora de fer gelats, sobretot sabent que queden cremosos.
    Ho hauré de provar.
    Una abraçada,
    Nani

    ResponElimina
  6. Jo l'he fet servir algun cop però el comprava fet. No sabia que es pugués fer casolà! Molt bona recepta!
    Marta

    ResponElimina
  7. Això te pinta de que faràs gelats, veritat ????? jo sempre en tinc de sucre invertit, fins i tot per fer coques o pa en lloc de mel.... petons, i bon diumenge.

    ResponElimina
  8. Digues que sí...gelats a dogu !!!! Que fa molta calor !!! a veure de que els fas !!! estarè pendent...
    Petonets.

    ResponElimina
  9. No ho havia sentit mai, ara esperem el gelat!!! petons

    ResponElimina
  10. A mi em feia mandra fer-lo i el vaig comprar, però quan s'acabi...el fare segur. Petons

    ResponElimina
  11. Hauràs de canviar el nom del bloc perquè això d'aprenent ja no, eh!
    Petons.

    ResponElimina
  12. ja,ja helados a la vista seguro,es facil y bueno siempre tener un bote asi.
    peto

    ResponElimina
  13. Que bo que t'ha quedat! Tinc sucre invertit a casa, però no sabia que també s'hi posés acidulant i gasificant... si es troba fàcilment al Mercadona potser m'hi arrisco. Fantàstic gelat i xulíssima geladora lidl. Petons

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.