dissabte, 25 de febrer del 2012

Coca de recapte


Des dels blocs de Kooking i Pequeños placeres, aquest més de febrer ens proposen fer un plat típic de la cuina catalana, i es clar, m’he animat a participar.

Aquesta coca és molt típica en les terres de Lleida i quasi sempre forma part de les nostres festes i  de la vida quotidiana. A mi m’agrada així o amb una mica de tonyina per sobre també, però és més típic posar-hi arengada o llonganissa.

 
Ingredients:
Per la massa:
200gr. de farina
Mig sobre de llevat de pa en pols
1 got d’aigua tèbia
sal
40ml. d’oli d’oliva verge extra

Pel farcit:
2 pebrots
2 albergínies
Oli d’oliva verge extra

Encenem el forn a 200° i posem els pebrots i les albergínies, prèviament punxades a la pell, uns 50-60 minuts, o fins que al punxar-les es noti que estan cuites.

Al mateix temps de posar les verdures al forn, farem la massa; posem la farina en un vol i afegim el llevat, barregem una mica, afegim la sal i l’aigua poc a poc; en posem una mica i barregem, en posem una mica més fins que puguem fer una bola. No cal amassar gaire. Ho deixem reposar 1 hora, i després afegim l’oli a la massa fins que s’integri bé.

Traiem la pell de les verdures i les tallem a tires.

Estirem la massa, posem les verdures per sobre i ho posem al forn preescalfat a 230° uns 15 o 20 minuts, o fins que la massa estigui feta.

Retirem la coca del forn i seguidament li posem un  rajolí d’oli per damunt.

  

22 comentaris:

  1. Que maravilla de coca, deliciosa, sana y facil.
    Ideal para mi nueva dieta
    Me llevo la receta, y un trocito de tu coca.
    Que pases un buen finde Roser.
    Petonets

    ResponElimina
  2. Molt bona Roser la coca de recapte, aquests és una de les coques estrella al meu llibre de receptes! la més bona, la que es fa un mateix a casa! petons

    ResponElimina
  3. Quina coca més bona, Roser! Sempre que vaig a Lleida en compro un troç. Això sí, amb botifarra també, que m'hi encanta!!! Petonet

    ResponElimina
  4. Aquesta coca mai pot faltar en el receptori culinari català! aixi que perfecte!! t'ha qeudat moolt maca!! petons

    ResponElimina
  5. Ohhh quina bona pinta!! M'he llegit la teva recepta i m'ha sorprès com n'és, de fàcil, a veure si m'hi animo a fer-la un dia perquè ha de quedar boníssima!! jeje I com tu dius, em sembla que li afegiré una mica de tonyina per sobre ;)

    Un petonet!!

    ResponElimina
  6. Hoy si que has "dao" en mi punto flaco, porque ME ENCANTA!!!
    ESTUPENDA NIÑA.... :)

    ResponElimina
  7. Visca la coca de recapte!! És boníssima!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  8. qué buenísima pinta Roser. Yo la descubrí en Memoriès de cuinera, nunca la había hecho y me encantó, aunque yo la "castellanicé" un poco :D
    Besos

    ResponElimina
  9. vaya coca más deliciosa... creo que la voy a hacer tanto que va a terminar siendo también típica de Madrid jajajaja! Besitos

    ResponElimina
  10. A mi també m'encanta així o amb unes anxoves al damunt. Quina bona pinta que té, en vull un tallet per sopar...
    Petons

    ResponElimina
  11. Con las ganas que tengo de hacerla...te ha quedado genial
    Bsss

    ResponElimina
  12. Roser, passa't pel meu blog, tens uns premis esperant! petons, Núria-Cocó
    http://algomasquecocina.blogspot.com

    ResponElimina
  13. Em perd! no conec a cap català a qui no li agradi. Permet tantes combinacions, oi?

    ResponElimina
  14. M'encanta la coca de recapte!!

    http://harkyto.blogspot.com/

    ResponElimina
  15. Roser, moltes gràcies per la teva recepta!! M'encanta la coca de recapte (en aquest cas amb arengada...) Petons!

    ResponElimina
  16. Fantástica...ara mateix en mengaba un bon tall !!!
    Petonets.

    ResponElimina
  17. m'encanta la coca de recapte!! sobretot xq el meu avi també era de les terres de Lleida i moltes vegades en feia.
    Petons!

    ResponElimina
  18. Només l'he provada una vegada i em va agradar, crec que provarè de fer-la.
    Una abraçada

    ResponElimina
  19. Muchisimas gracias por tu participacion en el reto del mes de marzo... Perdona el retraso.... Menuda pinta tiene esa coca, esta en mi lista de prioridades, gracias por compartirla, un abrazo grande!

    ResponElimina
  20. Muchisimas gracias por tu participacion en el reto del mes de marzo... Perdona mi retraso... Menuda pinta tiene esa coca, esta en mi lista de prioridades.... Muchas gracias por compartirla y un abrazo grande!

    ResponElimina
  21. jo també en faig de coca de recapte de tant en tant, està boníssima i és sana i natural. bon profit i animeu-vos a fer-la a casa.

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.