dimecres, 15 de febrer del 2012

Croquetes d’albergínia, gambes i parmesà


 Aquest mes els blocs que configuren la recepta del 15: Els fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta, ens conviden a preparar un clàssic: croquetes.

L’acompanyament són un es patates al forn, de la recepta de la Roser del blog Trifàsic de Baileys; veure-la AQUÍ.


 Ingredients:
3 albergínies
150 gr. de gambes pelades crues
1 ceba
3 alls
2 cullerades de formatge parmesà ratllat
Oli d’oliva verge
sal

Beixamel:
2 cullerades de mantega
4 cullerades colmades de farina
500-600 ml. de llet
Sal
Nou moscada

Arrebossat:
2 ous
Pa ratllat

En primer lloc, posem les albergínies senceres en un plat, les punxem per varis costats i les cuinem al microones a màxima potència durant uns 15 minuts. Passat aquest temps mirem si estan cuites, si no, les deixem uns minuts més.
Traiem la polpa de les albergínies, la tallem a trossets ben petits i la posem a sofregir en una paella amb una mica d’oli i un polsim de sal; tallem en trossets petits les gambes i les afegim amb les albergínies i saltegem fins que les gambes estiguin cuites. Ho apartem.

En una altra paella, posem a sofregir la ceba i els alls picats ben petits amb una gota d’oli. Quan estiguin rossets, posem la mantega i la farina i removem fins que es facin grumolls, afegim el sofregit d’albergínia i gambes i barregem fins que es quedi homogeni, llavors ja podem anar posant la llet poc a poc, en posem una mica i integrem, una mica més i barregem un  altre cop; requereix que tota l’estona anem barrejant sense deixar-ho de vista. Jo vaig posant llet fins que veig que agafa un punt espès, i té que estar mínim 5 minuts coent i barrejant perquè no quedi el gust cru de farina.
Al final, posem nou moscada molguda i el formatge parmesà, barregem i rectifiquem de sal. 

Ho posem en un recipient ample i pla i ho deixem refredar fins el dia següent.

El dia següent, formem les boles i les passem per ou i després per pa ratllat. I finalment les posem a fregir amb oli fins que estigui dauradet.


  
Voldria agraïr a Nikichan del bloc http://recetasde2.blogspot.com/; el premi que hem va otorgar. Moltissimes gràcies, em va fer molta ilusió!

33 comentaris:

  1. Me'n menjaria 100, Roser! M'encanta l'albergínia, les gambes i el parmiggiano!!! Molt bona proposta. Petonet!

    ResponElimina
  2. Que delicia de croquetas, madre mia, me encantan , y te han salido jugositas y perfectas de forma y color.
    Besos

    ResponElimina
  3. Albergínies, gambes i parmesà: porten de tot! :-D
    Han ser ben sabroses, nyam!

    petons

    ResponElimina
  4. mmm! segur que estan boníssimes. Aquestes no les havia provat mai, però ja t'asseguro que un dia les faré.
    Petons!

    ResponElimina
  5. M'agrada la proposta, no he fet mai croquetes d'albergínia i trobo que han de quedar molt bones. M'agrada la combinació que has triat!

    ResponElimina
  6. Han d'estar molt bones, m'agrada com deuen quedar tots els ingredients. Felicitats pel premi.
    Una abraçada

    ResponElimina
  7. qué croquetas tan ricas estoy viendo hoy, pero con lo que me gustan las berenjenas las tuyas me van a encantar, están super cremosas.
    Besos

    ResponElimina
  8. L'albergínoa queda boníssima amb les gambes, m'agrada molt la idea!!!
    petonets

    ResponElimina
  9. Hola Roser guapa!!
    Quina proposta més temtadora que portes, l'albergínia és boníssima i en forma de croqueta i acompanyades de gambes mmmm encara millor!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  10. Hola Roser guapa!!
    Quina proposta més temptadora que portes!! L'albergínia és boníssima i amb forma de croqueta i acompanyada de gambes ha d'estar.... (de muerte) ;)
    Una abraçada.

    ResponElimina
  11. Hola Roser guapa!!
    Quina proposta més temptadora que portes!! L'albergínia és boníssima i amb forma de croqueta i acompanyada de gambes ha d'estar.... (de muerte) ;)
    Una abraçada.

    ResponElimina
  12. Quina textura més cremosa que tenen.

    un petonet

    ResponElimina
  13. Bueno hoy si que no te libras, vaya croquetas más ricas, esta noche me planto en tu casa a la hora de la cena, que es Roser??? jaja Besitos

    ResponElimina
  14. Muchas gracias a ti por mencionar mi blog :) Unas croquetas fantásticas que ricas

    ResponElimina
  15. Unes croquetes fantàstiques Roser, han de ser boníssimes!!!
    Moltes gràcies per aprticipar guapa!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  16. De veras ,que hambre!!!viendo tus croquetas...ufff...si las pillara!!!
    Besitos.

    ResponElimina
  17. Unes croquetes amb una combinació guanyadora. Tenen una pinta excel·lent. He provat les d'albergínia sola i he de dir-te que m'encanten! Estic desitjant provar-ne de fer, així que m'apunto la teva aportació.
    Moltíssimes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  18. Felicitats pel premi !!! i per les croquetes, molt bones amb aquest farcit. Petons,

    ResponElimina
  19. Has combinat alguns dels meus ingredients preferits, l'albergínia i el parmesà, quina passada de croquetes, han de ser delicioses.
    Petons

    ResponElimina
  20. Soy un desastre haciendo croquetas! siempre iguales ;)
    Qué ricas se ven...

    ResponElimina
  21. Que bones han de ser!!! M'encanten aquests ingredients... asi que aquestes croquetes m'han d'encantar!!!! nyam, nyam...
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  22. alnerginia i gambes, m'agrda molt aquesdta combinació

    ResponElimina
  23. amb alberginia??? aquestes han de quedar genials!!!! un bon complement Roser. molts petonets

    ResponElimina
  24. Felicitats Roser!
    M'han agradat molt les teves croquetes amb alberignia.
    Un petonet

    ResponElimina
  25. Felicitats pel premi ROser!!! i per aquestes croquetes! saps que mai les he tastat amb albergínia, i és la meva verdura preferida!!?? això no pot ser! la teva me l'apunto!! per cert, moltes gràcies per tastar les patates, que et van semblar!?? t'ha quedat un plat complet i deliciós!! petonets

    ResponElimina
  26. les ting que probar, amb aquest ingredients mes d'un es discutira per menjar-se la ultima.
    molts petons

    ResponElimina
  27. M'agraden!!! La combinació de l'albergínia i les gambes és perfecta i les croquetes rodonetes són molt bufones.

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  28. Mare meua que bònes alberginia i gambes ummmmm.

    ResponElimina
  29. Mmmm quines croquetes, quina pinta!! L'última foto és la que m'ha matat, amb aquest farcit tan cremós!! :D M'apunto per fer-les, perquè m'encanten tots els seus ingredients jeje

    Un petonàs! :D

    ResponElimina
  30. Nunca las he probado de berenjena!! te han quedado geniales
    Besos

    ResponElimina
  31. Excelente, unas croquetas de lujo, me encantan, como aperitivo o entrada son mis favoritas.
    Besos y buen fin de semana!!

    ResponElimina
  32. Quines croquetes mes originals! tenen molt bona pinta!

    http://harkyto.blogspot.com/

    ResponElimina
  33. Bona tarda, quan s'ha d'afegir el parmesà, desprès de la llet o amb el sofregit??? Gràcies

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.