dimecres, 21 de desembre del 2011

Canalons de la MAMA!!


 A casa nostra ens agraden molt els canalons i més els que fa cada any la meva mare per aquestes dates. Ella en fa molts amb antelació i els congela; només congela el canaló enroscat i el dia que vol fer-ne treu la ració que més li convingui i fa la beixamel el mateix dia, així queden boníssims.
Així doncs amb la proposta d’aquest mes a Memòries d’una cuinera, m’he animat i he fet els canalons amb la meva mare per aprendre la seva recepta que tant ens agrada.
És una recepta laboriosa però bonica d’aprendre, i per això estem!!


 A veure si us animeu:
Us dono la recepta de la meitat que vam fer nosaltres, ja que ens va sortir casi 100 canalons, però l’he reduït a la meitat.
Ingredients per 40-50 canalons:
Pasta per canelons, 2 o 3 paquets(no me’n recordo quans van en cada)
600gr. de pit de pollastre.
500gr. de cuixes de pollastre desossades
300gr. de llom de porc
300gr. de carn de vedella per estofar
125gr. de paté d’ànec
4 cebes mitjanes
4 o 5 dents d’all
Oli d’oliva
Sal
Pebre negre
Llet
Farina
-          Per la beixamel de damunt Per 1 ració de 4 canalons:
1 cullerada de farina
1 cullerada de mantega
Llet
Sal
Nou moscada
Formatge ratllat

Rentar la carn, deixar escórrer l’aigua i tallar-la a quadrats no molt petits. Posar en una cassola gran un bon raig d’oli, que la cobreixi bé. Posarem la carn poc a poc segons l’espècie. Primer la vedella, saltegem uns 5 minuts, després el llom, uns 5 minuts més i al final tot el pollastre, ja que costa menys que es cuini.  Afegim sal i pebre al gust i deixem coure uns 15 o 20 minuts a foc lent. Després d’aquest temps afegirem les cebes pelades i tallades no cal tallar petit, i els alls pelats; coure uns 15 o 20 minuts més. Si veieu que necessita més temps, doncs més.
Un cop cuit, es treu la cassola del foc i es deixa reposar unes hores. Després ja podem passar a l’altra part.

Piquem tota la carn amb la picadora, la deixem en un vol i hi barregen el paté.
A part en una cassola fer beixamel: posem 4 cullerades de mantega que es desfaci, afegim 4 cullerades de farina, cuinem fins que estigui rosseta i afegim llet freda poc a poc, anant barrejant i fins que aconseguim una textura cremosa. Aquesta beixamel l’afegim a la carn picada i barregem bé.

Ara posem a bullir aigua i cuinem la pasta dels canalons.
Quan estigui repartim la pasta estirada sobre draps de cotó una mica humits , perquè no s’enganxin, i podem anar farcint els canalons. Paciència!!jejej

Finalment els podem posar a congelar.

Per preparar una ració per menjar. Agafem posem 4 canalons en un plat, fem una beixamel amb 1 cullerada de mantega i 1 de farina, cuinem fins que estigui rossa i afegim la llet freda poc a poc i anant barrejant i fins que aconseguim la textura desitjada. Afegim al final la sal i la nou moscada.
Posar la beixamel per damunt dels canalons una mica de formatge i a gratinar.

18 comentaris:

  1. Me tomaba dos o tres canelones ahora porque tienen una pintaza tremenda. Feliz Navidad!

    ResponElimina
  2. Ayy nena... com m'agraden els CANELONS!!!
    I aquets de la teva MARETA, que en deuen esser de bons!!!
    M'APUNTO LA RECEPTA
    BONES FESTES XATA:)

    ResponElimina
  3. Ja veig que la teva mare i la meva estan tallades pel mateix patró, els va fer fa dies i al congelador.... Aquests son cassolans i bons mooooolt bons.. A gaudir-los. Petons, i Bon Nadal.

    ResponElimina
  4. genial la col·laboració amb la teva mare!!!! moltíssimes gràces bonica per participar. Molts petonets

    ResponElimina
  5. Visca els canelons de la mama! jejeje En el meu cas els feia la iaia, i des de que falta algun cop els hem fet ma mare i jo juntes, què bons! Felicitats a les dues, fan molt bona pinta!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  6. Aiii els canelons de la mama...no es poden perdre aquestes costums tant i tant bones!! deliciosos han de ser, sembla que senti l'oloreta i tot! petons

    ResponElimina
  7. Els canelons de la mama sempre són els més bons ;)
    A mi m'agraden molt, m'en puc fer un fart. La teva recepta es sembla boníssima.
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. canalons i croquetes tenen una cosa comuna ... mai en sobren i com els de la mama... cap.... així es que tu amb 100 i de la mama, ja tens asegurades unes bones festes... doncs
    Bons nadals

    ResponElimina
  9. Que bons, quina pinta... les receptes de les mares son les millors!! Aquestes vancances ja li he dit a la meva mare que m'ha d'ensenyar a fer algun plat que encara no controlo.
    BON NADAL guapa!!!

    ResponElimina
  10. Sempre serán els mes bons i sempre el de la mare son els millors i dificils de superar.
    Un abraç i Bon Nadal.

    ResponElimina
  11. roger els canelons es poden fer de mil maneres pero aquets, els de tota la vida, son els millors, molts petons i bones festes.

    ResponElimina
  12. M'encanten aquests canelons, els de tota la vida. A casa els fem molt semblants i sempre triomfen!

    Una abraçada i molt bones Festes!!!!
    Anna

    ResponElimina
  13. Me gustan estos canelones.
    Te han quedado muy bien.
    Besos

    ResponElimina
  14. Quins canelons més bons!! algun dia m'agradaria fer els de la meva mare també, però porten tanta feina!! M'ha agradat molt aquesta recepta també, l'apuntarem per fer variacions dels nostres!!

    ResponElimina
  15. Ostres, Roser, feia molt que no visitava el teu bloc, i ara que estic xafardejant una miqueta he vist aquesta recepta que de ben segur fare! soc adicta als canelons! i si són els de la mama encara millor! tenen un aspecte fantàstic! Petons!

    ResponElimina
  16. Jo hi poso cervells.. Galtas de porc amb hos... Conill.. Ah boletos. Per donar mesgust un farcellet de herbes tambe hi poso mantega de porc abans es posaba molt en contes de oli ara casi May es posa.

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.