divendres, 10 de febrer del 2012

Tarta tatín de poma

La tarta tatín té una peculiaritat, i és que es munta al revés. És a dir, la fruita esposa a la base del motlle (en la majoria de receptes ja caramel•litzada prèviament) i al damunt es posa la massa. Alhora de desemmotllar ja queda al dret.

Vaig veure aquesta recepta al blog de Fogons, de la cuina a taula, té unes receptes molt interessants aquest blog. I la foto de la recepta em va transmetre tanta delícia que em van entrar moltes ganes de provar amb aquesta tarta, a demés que no l’havia fet mai. Així doncs em vaig posar mans a la feina i aquest va ser el meu resultat, BONÍSSIM!! I és molt fàcil de fer, ja que no s’ha de preparar la fruita abans, sinó que va tot directe al forn.

Em va agradar tant que la setmana següent la vaig tornar a fer. (Ja fa uns 2 mesos que la vaig fer però no m’ha donat per publicar-la fins avui). I repetiré més cops!!


Ingredients:
Per la pasta trencada:
150gr. de farina (en el meu cas integral)
75gr. de mantega
1 rovell d’ou
50gr. de sucre (en el meu cas moreno)
1 cullerada d’aigua
1 pessic de sal

Pel farcit:
2-3 pomes
1 llimó
Mantega
Sucre (en el meu cas moreno)



Canyella amb pols


Primer farem la massa: posar la farina formant un volcà, i al mig posar tots els ingredients per la pasta trencada. Comencem a treballar integrant la farina poc a poc, quan la farina quedi humida, amassar una mica per unificar-ho tot i formar una bola. Deixar reposar 5 o 10 minuts.

Encenem el forn a 230°, calor a dalt i a baix.

Ara ja podem començar amb el farcit: suquem el motlle on farem la tarta amb mantega. Posem una petita capa de sucre per tota la base.
Pelem i tallem la poma i la suquem una mica en un llimó partit per la meitat perquè no es torni negra. Anem posant a la base del motlle de forma bonica, ja que serà el que es veurà després. Fem una capa i posem uns trossets de mantega petits, repartits per damunt, i una mica de sucre,fem una altra capa de poma i tornem a posar mantega i sucre.

Estirem la massa i la posem a la mida del motlle, al damunt del preparat de poma que hem fet, i ho tanquem bé per les vores.

Ara ja podem posar la tarta al forn durant 30 minuts més o menys. Fins que veiem que la pasta està dauradeta.

Deixem refredar i podem desemmotllar la tarta. Decorem amb canyella per damunt.

Es pot menjar  calent o fred, en el meu cas ho vaig trobar boníssim calent.




30 comentaris:

  1. que bona... jo tinc ganes de probar-la, tothom diu que es facil de fer i una delicia de menjar!! Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  2. Hay que ver lo sencillo que resulta una tarta en casa, claro, para quien lo sepa hacer... UN BESO!!

    ResponElimina
  3. La vaig tastar fa una setmana a un restaurant vegetarià i em va encantar! alhora que també l'he vist a un programa de canal cocina sobre cuina francesa...això son senyals perquè la provi de fer!! jajja! t'ha quedat perfecte! petons guapa

    ResponElimina
  4. i amb una miqueta de gelat de vainilla o crema anglesa està de mort!!!! ;P petonets reina

    ResponElimina
  5. La tatin ,una de les millors tartes de poma!!!!em torna boja!!!
    Petons.

    ResponElimina
  6. Me encanta la manzana así, es deliciosa. tiene una pinta excelente
    Besos

    ResponElimina
  7. mmm....m'encanta la pinta que fa! no l'he provat mai, seria hora !! petons

    ResponElimina
  8. Molt booooooooona!!!!! fa tant de temps que no la faig!!!! fa poc la vaig menjar al Castell de Raimat, acompanyada d´una cremeta .... M´has fet agafar ganes i ara l´hauré de fer!!!! petons, bon cap de setmana.

    ResponElimina
  9. Nunca he hecho una tarta tatín, y mira que es famosa,me gusta mucho el resultado de la tuya, se ve jugosa y deliciosa.
    Un beso y buen fin de semana guapa!!

    ResponElimina
  10. Muy rica :) Me gusta mucho.. Me quedo por aquí de seguidora, gracias por tu visita. Tu también tienes un blog muy chulo. Besos

    ResponElimina
  11. En la meva opinió, has fet la recepta perfecta de tarta tatin: ben fineta i amb molta fruita, i amb una bona dosi de mantega!! :) :) M'estic morint per provar-la, me l'apunto ara mateix!! :D

    Un petonàs!!

    ResponElimina
  12. Es una auténtica delicia!! Gracias por pasarte por cócteles, así he podido conocer tu estupendo y bonito blog.
    Besos y buen fin de semana!!

    ResponElimina
  13. Quina tatin tan bona. En menjaria un trosset una mica calentona ara mateix.
    Petons

    ResponElimina
  14. Un altra vegada la ruixes amb crema anglesa...serà sublim. Ja veuràs.

    ResponElimina
  15. recepta pèrfecta per postres, després del meu bè al forn, jajajaja
    BON DUIMENGE

    ResponElimina
  16. Quanta raó que té la Cristina, si li poses crema anglesa o gelat de vainilla ja et desfàs de gust! Visca la tatin! Ah, i prova-la amb altres fruites, a mi m'encanta fer-la de plàtan!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  17. Moltissimes gràcies pels vostres comentaris! I m'han encantat els consells que m'heu donat, els provaré segur!
    Petonets!

    ResponElimina
  18. NENA... Una de les mevas TARTAS PREFERIDAS!!!
    T'ha quedat sucosa i d'un tendre!!!! aisss qui pugués:)

    ResponElimina
  19. Mira que me gusta la tarta de manzana y nunca la he preparado así, tiene un aspecto buenisimo, me quedo con las ganas de probarla. Lo dejo como pendiente. Saludos

    ResponElimina
  20. Que rica se ve esta tarta!!! con lo que me gustan a mi las tartas de manzana y nunca la probé así. Después de ver ésta en tu blog, me quedo con las ganas de probarla. me llevo la receta y la dejo como pendiente. Un saludo

    ResponElimina
  21. La tatin de poma és una de les meves postres preferides. Amb un polsim de canyella per sobre també queda molt bé, i es pot acompanyar amb una mica de nata semimuntada.

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  22. Fa temps que porto veient aquesta recepta amb pera o amb poma i la tinc a pendents, veient els resultats no crec que tardi gaire, t'ha quedat molt bé.
    Una abraçada

    ResponElimina
  23. A mi també m'agrada més calenta i amb gelat de vainilla... un pecat! Un aspecte formidable. Petons

    ResponElimina
  24. Me encanta la tata Tatín, en mi casa siempre la hace mi padre que le queda genial-genial! la tuya se ve super estupendísima... sabes? mi padre siempre la hace de plátano y queda muy rica también! Besitos

    ResponElimina
  25. Qué color tan apetecible tiene la manzana. Esta tarta es genial!!!
    Un besito

    ResponElimina
  26. La tatín és dels pastissos de poma que més magraden. T'ha quedat fantàstica!
    Marta

    ResponElimina
  27. ya veo que tu tambien tienes un blog muy sabroso,me quedo por aqui tambie.besitos

    ResponElimina
  28. La taint de poma és de les meves tartes preferides. I el puntet de la canyella al moment de servir li ha de quedar molt bé a la poma, molt bona!

    ResponElimina
  29. Moltes gràcies, guapa! M'has emocionat, de veritat.
    És ben cert, és boníssima. Em sembla que a casa anem a una tarta de poma per mes, ens agraden molt.
    Una forta abraçada!

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.