dimarts, 7 de juliol del 2015

Pastís de fondant del MIC

Aquest pastís li vaig fer a la meva filla pel dia del seu aniversari, el dia 4 de Juliol va complir 1 any!!! 

Que ràpid passa el temps... La veritat és que no havia dit mai tants cops aquesta frase, però realment m'està passant el temps molt ràpid des de que va néixer la nostra princesa...

Doncs amb el MIC vaig voler celebrar aquest dia tant especial ja que a ella li encanta, cada cop que el veu es posa tant contenta!

Així que aquí us deixo amb la fotografia de com va quedar, no sóc professional d'aquest tipus de tècniques, per aquest motiu hi ha molts defectes, però vaig quedar prou contenta...


Us deixo la recepta del pastís: em vaig inspirar amb el llibre Objetivo:tarta perfecta ( la veritat es que les receptes d'aquí surten molt bones)

Pel pa de pessic (dos motlles de 18cm):
200ml d'oli d'oliva suau o de girasol
200gr. de sucre
200gr de farina
2 culleradetes de llevat químic
4 ous

Preescalfem el forn a 180 graus.

Engreixem el motlle on fornejarem el pastís.

Batem l'oli, el sucre i els ous fins que estiguin ben integrats, incorporem la farina i el llevat tamisats i batem fins que sigui homogeni. 

Pesem la massa i la separem en dos (també es pot fer en un motlle només). Fornegem uns 25 o 30 minuts fins que al punxar surti net.

Per l'almívar:
100gr. de sucre
100ml. d'aigua
L'aromatitzant que vulguem (llimó, essència vainilla, licor...)

Escalfem el sucre amb l'aigua fins que bulli, retirem del foc i afegim l'aromatitzant que vulguem (jo vaig posar essència vainilla) i deixem temperar.

Deixem refredar el pa de pessic i el mullem amb l'almívar.

Pel farcit  he fer ganache de xocolata:
150gr. xocolata per fondre
125ml. de nata de muntar

Escalfem la nata i quan comenci a bullir afegim la xocolata tallada a trossets. Barregem fins que la mescla sigui homogènia. Deixem refredar i que quedi espés per poder farcir.

Quan estigui fred i amb la textura adequada podem farcir el pastís.

Per cobrir el pastís (la cobertura que es posa sota el fondant) vaig fer crema de mantega:
300 gr. de sucre amb pols
300gr de mantega a temperatura ambient

posem la mantega i el sucre en un vol i batem amb la batedora de muntar clares durant uns 5 minuts, fins que la mescla augmenti de volum i s'aclareixi i tingui una textura semblant al gelat.

Cobrim el pastís amb la crema de mantega.

Després es pot decorar amb fondant al vostre gust.

5 comentaris:

  1. oohh!! moltes felicitats per la teva nena!! 1 any ja fa?? jolin si que passa el temps ràpid si!!! doncs t'ha quedat genial el pastís d'aniversari! segur que està super contenta i orgullosa de tenir una mama cuinera!! un petonàs a les dues!!

    ResponElimina
  2. La Roser, ja té un any la teva peque.
    Passa el temps volant.
    Per molts i molts anys.
    El pastís una preciositat.

    ResponElimina
  3. Segur que va estar ben entusiasmada perquè et va quedar una monada de MIC Roser :)
    Salutacions

    ResponElimina
  4. ohhh, muchas felicidades al peque, que bonita tarta, cuanta ternura inspira, me encanta! un besazo para toda la familia

    ResponElimina
  5. Te acabo de descubrir !!!! tienes un blog muy guay;gracias por compartirlo con nosotros.

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.