divendres, 2 de setembre del 2011

Salsa pesto

 Aquesta és un a salsa molt aromàtica en la qual d’ingredient principal és l’alfàbrega.
La recepta original porta pinyons però a mi m’agrada més amb nous, així doncs també es pot fer amb ametlles.
Normalment s’utilitza per condimentar la pasta però amb una mica d’imaginació es pot fer servir amb qualsevol altre plat.
Aquesta planta, l'alfàbrega, té unes propietats bastant bones, ja que no només serveix per cuinar amb varis plats, sinò que també es poden fer infusions o altres remeis que són beneficiosos per la salut. Properament afegiré una entrada a Aliments Interesants per parlar sobre les seves propietats.


Proveu-la esta molt bona!!

Ingredients:
30gr. de fulles d’alfàbrega netes i seques
1 cullerada de nous
1 dent d’all trossejat
Oli d’oliva verge extra
50 gr. formatge parmesà ratllat
sal

Posar en el got de la batedora, l’alfàbrega, les nous, l’all i oli cobrint una mica.
Triturar fins aconseguir una pasta homogènia, s’afegeix el formatge i la sal i, si cal, afegir una mica més d’oli i batre un altre cop.

Altres apunts:
-          La quantitat d’oli va en funció de gustos, jo en vaig posant poc a poc perquè no m’agrada que n’hi hagi molt, el suficient perquè no es quedi compacte.
-          Es guarda a la nevera amb un pot tancat i es pot conservar bastant temps per utilitzar-lo varis cops.

6 comentaris:

  1. A mi personalment m'agrada molt aquesta salseta, apart fariem bon equip!!! jo la pasta i tu la salsa!!!jajajajaj
    Salutacions guapa

    ResponElimina
  2. un clàssic que no pot faltar!!!! petonets guapa

    ResponElimina
  3. m'encanta a la pasta, a les amanides, a l'arròs, amb carn, peix....m'encanta a tot arreu,vaja! petons

    ResponElimina
  4. Si, és una salsa que pot anar bé amb quasi qualsevol plat que se us ocurreixi, sempre dona un toc diferent i original.

    ResponElimina
  5. Perfecte! Gràcies per la recepta. Ara ja sé on trobar-la

    ResponElimina
  6. Roser, he fet un enllaç de la teva salsa pesto i els meus espaguetis a les dues salses. Moltes gràcies !!!

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.