diumenge, 13 d’octubre del 2013

Pastís integral de préssec i canyella

Aquest pastís el vaig fer fa dies, amb els últims préssecs que em quedaven de la temporada. Va quedar un bescuit molt esponjós i un gust deliciós. Per repetir!!!



Ingredients:
2 préssecs
60 ml de suc de llimona
2 cullerades soperes de sucre moreno
180 gr. de mantega en pomada
150 gr. de sucre en pols
230 gr. de farina integral
2 ous grans
2 culleradetes de llevat per pastissos
1 miqueta de sal
180 ml de llet
Canyella

Encenem el forn a 180°.

En un cassó, posem el suc de llimona, Els préssecs pelats i trossejats i el sucre moreno, tapem i deixem coure a foc mitjà durant 5-10 minuts, o fins que els préssecs estiguin cuits. Aquest pas el podem fer també al microones, en un recipient apte tapat. Deixem refredar i reservem.

En un bol, batem la mantega en pomada amb el sucre, fins que la mescla es blanquegi. Llavors incorporem els ous un a un. Sense deixar de batre, incorporem poc a poc la farina, el llevat, la sal i canyella al gust, alternant amb la llet.
Afegim els préssecs a la mescla i ho dipositem en un motlle ben engrassat.

Posem al forn preescalfat durant 50 minuts o fins que a l’introduir un utensili allargat surti net.



20 comentaris:

  1. que bo Roser, ideal per començar o acabar un cap de setmana! o per sucar al café despres de dinar!! mmmm petons

    ResponElimina
  2. Quina bona pinta Roser! A més, sembla d'aquells tan esponjosos, que a mi m'encanten...
    Petons!

    ResponElimina
  3. És el primer pa de pessic que veig integral... m'agrada i més amb pressec (la canyella l'abandono intencionadament, jejeje)

    Cuina d'emergencia (http://cuinademergencia.blogspot.com)

    ResponElimina
  4. Fantàstic! crec que hem de jugar més amb ingredients bio...a mi em costa. Pero reconec que queden boníssims-

    ResponElimina
  5. Te ha quedado de relujo y lo mejor es lo rico que tiene que estar las fotos no dejan de decirme comeeeeemeeeee , me llevo un trocito para merendar .
    Bicos mil y feliz domingo wapa.

    ResponElimina
  6. Roser, que bo, per repetir i mes de una vegada

    ResponElimina
  7. Des que vaig descobrir aquest motlles tipus bundt, cada cop m'agrada més com queden els pastissos. Trobo molt encertar posar fruita dins la massa, fa que quedin molt més tendres. En pressec encara no ho he fet mai, sempre amb poma, Roser, però veient l'aspecte del teu, ho hauré de provar. Petonets.

    ResponElimina
  8. Mmmmm quin bundt més bo!!! ja m'imagino que l'olor que sortia del forn era d'infart oi? i mira, així amb fruita i integral sembla que no has de tenir tant remordiment, oi? XD

    ResponElimina
  9. Sí, senyora, molt bona pinta!!! M'encanta el préssec!!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  10. Els pastissos amb fruita m'encanten! T'ha quedat fantàstic, quina pinta!
    Marta

    ResponElimina
  11. Amb aquests ingredients ha de quedar molt gustós i molt melós.
    Ara mateix n'agafaria un bon tall per esmorazar! ;)

    ResponElimina
  12. Integral ho dius per la farina, oi? Jo que m'havia fet ilusions, pensant que seria un pastís light, jajaja!!
    T'ha quedat molt bé, fa molt bona pinta!

    Petons!

    ResponElimina
  13. Ha de quedar boníssim aquest pastís! No he fet mai cap pastís amb farina integral i veient el resultat potser que ho provi aviat!
    Petons Roser!

    ResponElimina
  14. Quina corona més fantàstica! M'encanta que el préssec es vegi just sota la primera capa: boníssim!!
    Petons

    ResponElimina
  15. Mmmm un bona manera d'aprofitar els prèssecs. Te una pinta estupenda.
    Una abraçada

    ResponElimina
  16. Integral i amb préssec...boníssim...ara potser es podria preparar amb alguna fruita de temporada!

    ResponElimina
  17. Que ricura y que esponjoso!!!! todo un manjar, con un buen cafetito....fffffff....que delicia!!!!!

    ResponElimina
  18. Pastís integral, una molt i molt bona idea!!!... i demés una presentació fantàstica!!!

    ResponElimina
  19. Si em portes un troset jo poso el te o el cafe!! Quina pinta mes bona!! Petons!

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.