dilluns, 22 de juliol del 2013

Amanida de quinoa amb tonyina, taronja i vinagreta de nous

Fa poc temps que he provat la quinoa per primer cop i n'estic encantada. La pots combinar amb el que més t'agradi, tal com si fos pasta o arròs. 

Pels qui no sapigueu quin ingredient és aquest he extret una explicació de la Wikipèdia:
"La quinoa és una planta del gènere Chenopodium, de la família de les amarantàcies conreada principalment per la seva llavor comestible. Es considera que és un pseudocereal: és a dir, hom la denomina pseudocereal perquè no pertany a la família de les gramínies -on es troben situats els cereals-, però degut al seu alt contingut en midó el seu ús és el d'un cereal. La quinoa en realitat és una nou petita, d'uns 2 mil·límetres, i, per tant, i, en sentit estricte, és un fruit sec.
Actualment la quinoa està molt revaloritzada i les Nacions Unides el considera un superconreu per l'alt contingut en proteïna que té (12-18%). A més, conté tots els aminoàcids essencials de manera equilibrada (blat i arròs, en canvi, són baixos en lisina). És rica en fibra dietètica, fòsfor, magnesi i ferro. A més no té gluten i és fàcil de digerir".

Doncs amb totes aquestes característiques tant positives per la salut, perquè no provar-ho, no?
Ahh i es pot fer en preparacions tant en fred com amanides o en calent.



Anem a per la recepta.
Ingredients per a 2 persones:
100gr. de quinoa
1 llauna de tonyina en llauna
2 o 3 pebrots del piquillo
2 taronges
oli d'oliva verge extra
sal

per la vinagreta:
2 cullerades de suc d'una taronja
4 o 5 nous pelades
2 cullerades d'oli d'oliva verge extra
1/2 cullerada de mel
1 cullerada de vinagre de mòdena

Posem aigua en una cassola i al foc. Quan comenci a bullir afegirem la quinoa, rentada amb aigua. La deixarem bullint uns 15 minuts.

Quan estigui l'escorrem i la posem en un vol fins que es refredi. Després afegirem la tonyina, el pebrot, sal al gust i un raig d'oli i barrejarem. Posem en un plat un motlle per emplatar rodó i posem una capa de quinoa, una capa de taronja pelada, una altra capa de quinoa, una altra de taronja i acabem amb una de quinoa.

Ho deixem reposar i refredar a la nevera.

Mentrestant fem la vinagreta. Piquem les nous i les barregem amb la resta d'ingredients fins que quedin ben emulsionats.

Alhora de servir, traiem l'amanida de la nevera, traiem l'arnella d'emplatar i acabem amb la vinagreta per damunt.



10 comentaris:

  1. Ostres em va genial aquesta recepta! tinc un paquet de quinoa per encetar des de fa un parell de mesos i mira, no em ve la inspiració! Aquesta amanida amb taronja fa molt bona pinta!

    ResponElimina
  2. Una bonica amanida a més de molt i molt bona

    ResponElimina
  3. No he probat mai la Quinoa... de fet la primera vegada que vaig sentir a parlar d'ella, va ser la sra. Eva Arguiñano... m'atrau la idea, i més amb la genial presentació que has fet...

    ResponElimina
  4. I jo que no he tastat la quinoa! Però si dius que es pot fer servir com si fos pasta o arròs, ara per l'estiu en una bona amanida com aquesta, ideal!

    Petons!

    ResponElimina
  5. a mi m'encanten aquestes combinacions amb quinoa, ara a l'estiu amb l'amanida pensó que és un plat ideal, ben fresquet!

    petonets

    ResponElimina
  6. Haurem de provar la quinoa! Fa poc he entrat en el tema mill...cal anar innovant i incorporant nous aliments!

    ResponElimina
  7. Pel títol del blog, pensava que no feia gaire que el tenies i ara resulta que ets una veterana, Roser. He donat una ullada i tens receptes molt interessants. Aquest timbal amb quinoa fa molt de goig. Doncs em quedo per aquí, que veig que podré aprendre moltes coses. Petons.

    ResponElimina
  8. M´has convençut amb la quinoa...mira que ara la trobes arreu però no l´he provada. Una recepta molt gustosa.

    ResponElimina
  9. es bona oi?! jo un dia en vaig fer una paella i tot! jajaj bonissima recepta! petons

    ResponElimina
  10. Hola Roser!
    Doncs a aquí em tens!! I la veritat és que aquesta recepta ja m'ha captivat :) Jo, ja fa un temps que vaig descobrir la quinoa i des de llavors que la poso a tot arreu: fantàstica!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.